zondag, oktober 14, 2007

zie ik u graag of hou ik van u?

Toen ik en een vriendin van Highstreet naar huis reden, kwam er een heel interessant onderwerp aan bod. Wanneer zeg je: "Ik zie je graag." en wanneer zeg je: "Ik hou van je." We gaven elkaar gelijk op vlak van sterkte. 'Ik hou van je' is intenser dan 'ik zie je graag'. Maar tegen wie zeg je het een en tegen wie zeg je het ander? Hierover waren de meningen verdeeld.

Ik zie mijn vrienden graag, maar tegen mijn lief - als ik er dan al een zou hebben - zou ik 'ik hou van je' zeggen. Bij mijn autogenoot lag het helemaal anders. Zij houdt van haar vrienden en ze ziet haar lief graag. Wat is nu juist? Ik heb er al de hele dag over nagedacht. Iemand een idee?

Oh ja, het was 4 uur in de morgen toen we dit gesprek hadden en nee...no booze involved...Wij zijn gewoon heel filosofisch aangelegd...he he - en als je dat niet gelooft, maak ik je wel iets anders wijs.

Labels: