maandag, september 24, 2007

kleurencode

Sinds januari lees ik maandelijks ELLE en Cosmopolitan. Geloof het of niet, hoe meer ik die magazines lees, hoe meer vrouwelijke maniertjes ik begin te ontwikkelen. Zo heb ik onlangs mijn hele kleerkast uitgemest. Zwart er uit en kleur er in. Daarnaast heb ik alle kledingtypes bij elkaar gehangen en die dan nog eens op kleur gesorteerd. Ik geef even een voorbeeld. Ik heb tientalle topjes in alle kleuren van de regenboog. Die heb ik bij elkaar gehangen en dan mooi volgens het ROGGBIV-systeem gesorteerd (rood - oranje - geel - groen - blauw - indigo - violet). Ja sorry he, de week na je herexamens heb je niks te doen. En als ik zeg 'niks' dan bedoel ik ook echt NIKS. Oh ja, de kapstokken moesten met de haakjes naar links hangen. Tja, details zijn ook belangrijk...Bespaart me heel wat tijd om een kledingstuk uit de kast te nemen.

Gisteren was de strijk gedaan en mijn ma had al het gestreken goed in mijn kleerkast gehangen. Toen ik vanmorgen mijn kast opendeed was mijn reactie ongeveer zoals deze. Alles was naar één kant geduwd en de gestreken stukken waren onwillekeurig opgehangen. Ik ben daar wel 2 uur mee bezig geweest en dan is al dat werk teniet gedaan in een halve minuut.

Okay, een paar maanden geleden had ik iemand een goei pak rammel gegeven als die met zo'n verhaal afkwam. Waar ben ik toch mee bezig...Psycholoog in de zaal? Somebody?

Labels: