zondag, oktober 14, 2007

jeugdliefde

Zoals sommigen wel weten heb ik een zwarte labrador die Chester heet. Hoe kom ik op die naam? Wel, ik zal het eens snel uitleggen. Ik heb Chester gekregen toen ik 16 jaar werd en in die tijd was ik GEK van Linkin Park. De zanger van LP heet Chester Bennington en dan is het plaatje snel gemaakt, niet?

Nu was ik onlangs naar een of andere muziekzender aan het kijken en wat zie ik? De nieuwe clip van Linkin Park. Een mager, kaal mannetje verschijnt op het scherm. Is dat? Kan dat? Ja inderdaad, de man waar ik een aantal jaren geleden stapel op was, bezorgde mij nu een degout van hier tot in Tokio - en waarschijnlijk nog veel verder. Toen ben ik andere videoclips gaan opzoeken van LP. Ik moest weten wat ik vroeger zo speciaal aan hem vond. Kun je geloven dat ik het nog altijd niet weet? Ik heb bijna alle oude clips gezien en er was geen enkele clip waarbij ik dacht: "Ah ja, daarom!". Nope...geen enkele...Het ergste is dat ik mijn hond nu knapper vind dan de echte Chester.

Dan heb ik eens de andere groepen opgeschreven waarvan ik destijds alles kocht - van cd's tot posters tot vlaggen. Ik kwam op dit lijstje: Papa Roach met Coby Dick -what's in a name - als zanger, Alien Ant Farm met Dryden Mitchell en Lit met weet ik veel hoe die zanger ook weer heet. Ik heb sommige video's opnieuw bekeken en weer kwam ik tot dezelfde conclusie: "Waarom in godsnaam? Was ik rond mijn 16de levensjaar extreem slechtziend?" Brrrr...

Om mezelf ervan te overtuigen dat ik nu toch een beetje smaak heb, heb ik opnieuw een lijstje gemaakt. Wat zijn momenteel mijn "mja, die mogen er wel zijn"-mannen uit de muziekwereld? Ik heb er 5 gevonden...5 mannen die meteen het cliché: "Iedereen heeft een type waarvoor hij of zij valt" doorbreken. Tenzij er iemand een lijn in ziet natuurlijk...Ik niet meteen.

1) Sean D'Hondt, Nailpin, ...
2) Adam Levine, Maroon 5, ...
3) Pete Wentz, Fall Out Boy, ...
4) Pelle Almqvist, The Hives, ...
5) Damian Kulash (rijmt op...), OK go, ...

En als je eventueel look-a-likes kent, laat ze maar thuis. 'In het echt' val ik helemaal niet op de 'types' die hier boven staan...Wat? Ik moeilijk? Hoe kom je daar nu bij...

Labels: