maandag, september 10, 2007

power vrouwen

Tegenwoordig worden we overspoeld door girly girlz. Je kan geen magazine open doen zonder dat Jessica Simpson, Lindsay Lohan of Paris Hilton - in hun roze outfit mét bijhorende fluffy chihuahua - zich op je netvlies branden. Gruwelijk, maar als je hard genoeg schrobt gaat het er wel af. Gelukkig zijn er nog genoeg vrouwen met - figuurlijke - ballen aan hun lijf. En dan bedoel ik niet de fakers zoals Ashlee Simpson of Hilary Duff - deep inside they're all girly girlz. Ik bedoel de echte, sterke vrouwen die geen blad voor de mond nemen en coolness uitstralen. Bij deze mijn top 5 van power vrouwen.

1) Monica Bellucci
Op 30 september wordt ze 43 jaar en volgens mij is een van de mooiste vrouwen die er op deze planeet rondlopen. Als ze mij vragen: "Wil je voor 1 dag Bellucci zijn?", dan zeg ik volmondig 'ja'. En niet alleen voor 1 dag.

2) Brody Dalle
Brody wie? Brody van The Distillers. The Distillers wat? Laat maar, die bestaan toch niet meer...Weer, als ze mij vragen: "Wil je voor 1 dag Dalle zijn?", dan zeg ik 'ja'. Al was het maar om 1 dag de vriendin/vrouw van Josh Homme te zijn. Homme wie? Juist ja...
The Distillers wat?
Waarom Brody?

3) Juliette Lewis
Lewis zingt in een groepje met de weinig orginele naam 'Juliette Lewis & The Licks'. Ze wordt wel eens de vrouwelijke versie van Iggy Pop genoemd. Geef toe, niet meteen een titel om trots op te zijn. In tegenstelling tot de twee vorige, zeg ik hier volmondig 'nee' als men mij dé vraag stelt. Toch blijft ons Juliette een toffe. Beetje geschift, maar tof...
Juliette Lewis & The Licks wat?

4) Beth Ditto
"Je kan maar beter de palliatieve zorg bellen als ze op je komt zitten." Een quote van Dave Peters tijdens Music at Work. Dave, Dave, ... dat is niet erg lief. Maar ergens heeft hij wel gelijk. Ditto is niet echt een 'size 0'. Toch is ze fantastisch. Ze trekt zich van haar figuur niks aan en vindt zichzelf het lekkerste dier dat op de aarde rondloopt. Allez vooruit!
The Gossip wat?

5) Kelly Clarkson
Misschien is dit wel een vreemde eend in de bijt omdat Clarkson bekend werd dankzij de Amerikaanse versie van Idool. Toch is ze leuk. Ben je gedumpt door je vriendje? Zet haar cd op. Wil je duidelijkheid in je relatie maar is je lief een gesloten boek? Zet haar cd op. Snak je naar seks zonder verplichtingen en heb je al iemand op het oog? Zet haar cd op. Ze is dan misschien de amerikaanse versie van Natalia, maar ze is waaaayyy cooler.
Clarkson wie?

Labels: