donderdag, september 06, 2007

mannen in het oranje

Ons maandelijks bezoek aan het stort is altijd een hele belevenis. Niet zo zeer omdat onze auto dan bomvol zit en wij er nog nét bij kunnen. Nee, het gaat over de plaats an sich. Het is alsof het een verzamelplaats is van gefrustreerde mannen. Stap er als vrouw maar eens binnen in je alledaagse outfit - zwarte broek, zwarte trui met V-hals en laarzen - en het is alsof je de Antwerpse zoo instapt. Alleen ben jij het dier achter de tralies en niet andersom.

Mannen in fluo-oranje broeken die je eerst van kop tot teen bekijken en dan een vette knipoog geven. Toen ik daarstraks snoeihout ging weggooien zaten er 4 mannen in een vrachtwagen gepropt. Ik gooide het afval weg, draaide me om en ze hingen alle vier met hun hoofd uit het raampje. Come on...Nog nooit een vrouw gezien? En zo is het altijd...Niet alleen op het stort. Als ik met Chester ga wandelen en ik zie zo'n oranje vrachtwagen staan, dan hou ik altijd mijn hart even vast. Meestal kijken ze even op en lachen ze, maar sommigen stoppen volledig met werken en 'rusten' even uit. Daar krijg ik de kriebels van.

Is het een vereiste om aangenomen te worden bij de gemeente? "Vraag 12: Kijkt u graag naar vrouwen en bent u bereid om posters van naakte vrouwen in uw locker of vrachtwagen te hangen?" Pas op, respect voor de mannen van de gemeente. Ze doen hun werk goed. Maar zoek eens een andere hobby...

Labels: