maandag, september 10, 2007

IMA

Het is me gelukt. Ik ben geslaagd voor mijn tweede zit! Vrijdag mocht ik om half 10 mijn uitslag afhalen. Ik stond in de gang te wachten tot het mijn beurt was is. De ELLE die ik vasthad, heb ik op allerlei mogelijke manieren geplooid en gekreukt. Het artikel 'Smokey's voor dummies' heb ik 4 keer gelezen en ik weet nog steeds niet hoe ik mezelf smokey eyes moet aanmeten. Soit, toen ik eindelijk binnen mocht, was het eerste wat mijn lector zei: "Ik denk dat ik goed nieuws heb!". Ik was zo blij dat ik wel een vreugdedansje wilde maken, maar het bleef bij een fatsoenlijke: "Oh fantastisch!". Mijn gedachten bleven bij mijn overwinning, maar toen ik het lokaal buitenstapte was het eerste wat me te binnenschoot: "Ik ga naar New York!". Ja inderdaad, studiereisje naar New York. Als je niet meekan of meewilt, dan moet je een vervangende taak maken. Euhm, keuze snel gemaakt dacht ik zo.

Dus, vanaf volgende week dinsdag zit ik in het 2e jaar International Management Assistant. Mijn boeken ben ik ondertussen al gaan halen. Wat voor jolige vakken zitten er zoal in? Wel, om te beginnen het fantastisch interessante vak RZL - Religie, Zingeving en Levensbeschouwing. Van Descartes tot Freud, ze zullen allemaal de revue passeren evenals sociologie en religies. Hip hip hoera! Not...Dan hebben we nog een tweedelige cursus internationaal management. Ook niet echt wat je onder de titel 'bijster interessant' zou plaatsen. Daarnaast nog ongeveer 156 bladzijden franse woordenschat - professionele woordenschat, niet un chien, un chat, ... En tot slot nog wat cursussen met veeeeel kleine lettertjes en weinig prentjes.

Waarschijnlijk vraag je je nu af: "Nikki, waarom - in hemelsnaam - volg je deze richting dan?". Wel, ten eerste heb ik dit schooljaar al een week stage. Ten tweede heb ik 2 projecten, namelijk een praktijkproject en een workshop voor Deutsch. Ten slotte GA IK NAAR NEW YORK! Had ik dat al gezegd? Never mind...New York dus. 5 dagen The Big Apple. 5 dagen bedrijven bezoeken en cultuur opsnuiven. Ondertussen heb ik al een lijstje met 'souvenirs' die ik mag meenemen voor vrienden en familie. Ah, ik kijk er al naar uit. En wie weet loop ik daar wel de man van mijn leven tegen het bevallige lijf. Zou Johnny Depp veel winkelen in NY?

Labels:

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Sounds like fun.

1:54 a.m.  

Een reactie posten

<< Home