donderdag, december 27, 2007

should I stay or should I go

Ik had het nooit gedacht, maar momenteel ben ik aan het blokken voor vakken van het tweede jaar International Management Assistent. Vooral dat laatste had ik nooit gedacht. Toch valt de richting goed mee. Of is dat vooral te danken aan mijn klasgenootjes?

Anyway, ik zit met een enorm dilemma...Volgend jaar hebben we de mogelijkheid om ofwel 3 maanden te studeren of om 6 weken stage te lopen in het buitenland. Op zich lijkt het mij erg interessant om voor enkele weken ondergedompeld te worden in iets wat je niet, of toch niet goed, kent. Wat houdt er mij dan tegen? Wel, ik heb geen lief waarvoor ik moet thuis blijven, ik heb geen job waarvoor ik deze kans zou moeten laten liggen, ... Nee, het probleem is dat ik niet weet of ik het mentaal wel zou aankunnen. Weken mijn familie niet zien, weken mijn vrienden niet zien en weken Chester niet zien. Vooral dat laatste ligt me zwaar...Ja, lach maar...Als ik kon zou ik hem overal mee naartoe nemen.

Dus ja, ik weet het echt niet. Ik besef dat dit een unieke kans is en ik wil het wel eens meemaken, maar toch sta ik er niet echt voor te springen om het te doen. Keuzes maken, mijn grootste zwakte...Steek het maar op mijn sterrenbeeld. Als je denkt dat je me kan helpen om een keuze te maken, pleaasssee do...

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik denk dat ik ondertussen wel een beetje recht van spreken heb ;)

Als het maar voor zes weken is, niet twijfelen en doen. Zes weken zijn heel, heel snel om als je ergens in een vreemd land zit. Tegen dat je je daar thuis begint te voelen, moet je alweer vertrekken en ga je spijt hebben dat je er niet langer was. En dankzij internet, msn, skype, webcam, ... is thuis helemaal niet meer zo ver weg als tien jaar geleden.

Doen Annick, doen.

1:04 a.m.  
Blogger Annick Debbaut said...

Ja, Ive...Ik denk dat je wel gelijk hebt =). Volgens mij is het een heel interessante ervaring. Daarbij, 6 weken...Die zijn inderdaat zo om. In ieder geval, erg bedankt voor uw leuke reactie =).

Maar nu, de volgende vraag: "Waar naartoe?". Ik zit te denken aan Frankrijk omdat ze in mijn 'latere beroep', veel mensen zoeken die perfect tweetalig zijn.

Al die vragen...Eerst de examens! Hoera! Not...

10:49 a.m.  

Een reactie posten

<< Home