zaterdag, december 22, 2007

pretbederver

Gisteren is de Kerstvakantie begonnen! Hoezeeeee! Een probleempje...Ik noem het geen 'vakantie', ik noem het 'blok'. Maar, om de blok goed te beginnen had ik gisteren een 'girlznight' bij A. thuis. Gourmetten en gezelschapspelletjes spelen. Kan het nog gezelliger? Euhm, guess not..

De gourmet was erg lekker, veel groentjes - waarvan ik de helft op de grond liet vallen - , sausjes en schattige pannetjes. We waren leuk aan het praten en ineens krijg ik naar mijn voeten omdat ik met een vork mijn vlees omdraai. "Als je krassen in dat pannetje maakt, dan wordt het kankerverwekkend! Doe jij dat thuis ook?" "Euhm...Ja?" Oh ja, voor mensen die de context niet kennen...Het was grappig bedoeld. Het is niet zo dat er in onze vriendengroep gestraft wordt met lijfstraffen. Not at all...Alleen als je érg érg ERG stout bent geweest.

En dan de gezelschapspelletjes. "Annick, heb je UNO bij?" "Ah damn, vergeten." Geloof mij, de toon was gezet. Gelukkig had C. haar spelletje Trivial Pursuit bij. Nog nooit gespeeld, wij zijn hier thuis niet echt een 'gezelschapspel-familie'. Wat doe je bij een quiz? Juist, als het niet jouw beurt is, dan zwijg je. Jammer genoeg had ik dat principe niet meteen door. Even een bloemlezing:

K:"In welk jaar ontdekte Marco Polo Amerika, C.?"
moi: "Marco Polo? Da was toch Ch..."
K.:"Annniiiicccckk!!!"
moi: "oh ja..."

K.:"Welk volk scheidt de Moerdijk van elkaar?"
C.:"Ik weet niet eens waar dat ligt..."
moi: "In Nederland"
K.: "Annnniiiiccckkkk!!!!!!"
moi: "oh ja..."

Je ziet, als je iemand zoekt om spelletjes mee te spelen - gezelschapspelletjes wel te verstaan -, laat mij dan maar voor wat ik ben en zoek iemand anders...

Labels: