donderdag, november 15, 2007

en het werd zomer

Toen ik daarstraks met de bus van mijn stage naar huis reed, viel ik bijna van mijn gammel buszitje. Wat zag ik daar - in vol ornaat - in een etalage staan op de Bredabaan? Een roze kerstboom met zilveren ballen en slingers. Haaalllowww..Wie zet da in hemelsnaam in zijn huis? Alhoewel, in parenclub 'De Flamingo' zou het niet misstaan...

Is het al niet erg genoeg dat midden november de winkels al vol liggen met kerstspullen? Sinterklaas moet nog komen in godsnaam - voor de geïnteresseerden: nu zaterdag in Antwerpen. Wat heb ik eraan als ik nu een kerstboom zou zetten die tegen Kerstmis kaal is? Euhm, niks...Wat is het volgende? Op 26 december barbecue's aan spotprijzen?

Over Sinterklaas gesproken...Heeft er iemand al eens op de teksten van de sinterklaasliedjes gelet? Toen ik klein was, zong ik ze luidkeels mee. Nu - 22 - lijken ze mij allemaal dubbelzinnig...Of ligt dat aan mijn zieke geest?

In ieder geval: hij komt, hij komt...die lieve goede Sint

Labels: