maandag, oktober 29, 2007

exit wijsheid

Toen ik gisteren mijn agenda opendeed, kreeg ik overal kippevel. 'Maandag: 10u00: Tandarts'. Brr...Tandarts...Op zich heb ik daar nooit problemen mee. Ik heb nooit gaatjes. Ik heb nooit losse tanden. Ik heb nooit rottende tanden. Soit, ik ben iemand waar mijn tandarts nooit iets aan verdient.

Vandaag lag ik daar in die kanariegele stoel en ik mocht weer aanhoren hoe mooi mijn gebit was. Maar toen volgde de zin die ik altijd veracht als ik me al liggend op die stoel bevind: "Nu gaan we het alleen even proper maken en dan mag je gaan.". Elke keer wanneer ze dat zegt zie ik een gemene glans in haar ogen. Ik ben er dan ook rotsvast van overtuigd dat er in elke tandarts een sadist schuilt. Een sadist die zijn of haar lusten bot viert op onschuldige mensjes. En wat bedoelt ze dan met 'proper maken'? Wel, het voelt aan alsof ze met een haakje onder je tandvlees zit te peuteren en af en toe even - per ongeluk - uitschuift. Een moment waarbij ze steeds vraagt of het nog gaat. Je knikt 'ja' maar eigenlijk zou je willen roepen "You crazy b*tch...Stopt met die f*cking boor!". Maar, het valt niet mee om dat te roepen als je (1) zo'n miniatuur stofzuiger in je mond hebt hangen en (2) een drilboor hoort piepen op je tanden. Na die behandeling voel je je net gezandstraald. Je tanden knarsen op stukjes tandsteen en je mond is gevoelloos voor de volgende 10 minuten.

So far, 'so good'...Dat dacht ik toch. "Goh Annick...De wijsheid komt erdoor blijkbaar. Maar oei, dat ziet er niet echt fraai uit. Even snel een foto nemen." Ik haat mensen die 'fraai' gebruiken, zeker in combinatie met 'niet'. "Oh ja, dat dacht ik al...Die moeten eruit. Maar geen nood, je wordt onder narcose gebracht en je merkt er nadien niets van." My GOD! Ik word in slaap gedaan. Dat is de eerste keer sinds...euhm...EVER! Ik begin nu al te freaken. Stel je voor dat ik niet meer wakker word. Of dat mijn baxter verkeerd gestoken wordt en dat ze het nog eens moeten proberen. Brrr...In de krokusvakantie is het zover. Dan ga ik naar Deurne om mijn 4 wijsheden te laten trekken. Dat is nog wel even...Laat het er maar niet te snel aankomen.

Oh ja, ik maak in de krokusvakantie dus geen afspraakjes. Tenzij er mensen zijn die kicken op multi-color hamsters. Voor hen maak ik wel een uitzondering.

Labels:

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Begin maar al ijsjes en allerlei ander vloeibaar voedsel op te slagen ;)

Het leukste is trouwens wanneer de draadjes eruit komen en er sommige al wat ingegroeid zijn. Helemaal niet pijnlijk *kuch*

1:37 p.m.  
Blogger Annick Debbaut said...

Goh Ive, gij weet ook wel hoe ge iemand gerust moet stellen he. =P Ik zit nu al met de 'poepers'.

Mag ik jouw hand vasthouden als ze de draadjes eruit halen? =D

11:10 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Enkel als je de pech hebt dat ze ingegroeid zijn, anders voel je er nauwelijks iets van. ;)

7:35 p.m.  

Een reactie posten

<< Home