dinsdag, september 04, 2007

eerste keurdag

Toen ik gisteren terug naar huis ging na het fitnessen zat ik op een bus vol 'eerste schooldag'-jongeren. Kortom, het was alsof ik in een kippenhok terecht gekomen was. Ik zat bij een groepje jongens die iets met elektriciteit studeerden. Toen ik hen hoorde praten over hun eerste schooldag, begon ik me af te vragen waarom we eigenlijk naar school gaan. Is het om een vak te leren of...om een geschikte partner te vinden?

Een klein fragmentje uit het gesprek van de 3 jongens. Eerst ging het over de saaie agenda die ze hadden gekregen. Ze mochten er dit jaar niet zelf een kopen. 'De zeikers...' Toen veranderde het gespreksonderwerp - schoolmaterialen - in iets veel interessanters. "Zitten er bij jullie in de klas lekkere wijven?" Heel interessant, if you ask me...Bij een van hen zaten er 5 meisjes in de klas. Ok, dat was dat...heel interessant. Maar dan, de beschrijving...Er is een tweeling die denkt dat ze twee chickas zijn, maar die eigenlijk maar bommakleren dragen. Dan is er een echt manwijf. Eén waaraan ge niet ziet of het nu eigenlijk ne gast of een wijf is. Dan is er een echte seut. Het type ziekenkasbrilletje, puisten en zo mager als een plank. "Soit, als ge ni oppast dan spoelt ze door het putteke van den douche." En tot slot is er een meisje dat wel meevalt. Ze heeft alleen de vorm van een peer. Maar dan wel een omgekeerde peer. Wat moet ik mij daar bij voorstellen? Dikke tieten en een slanke taille? Of een dikke kont en smalle beentjes?

Geloof mij, ik heb mijn lach serieus moeten inhouden. Moest het nog om te lachen zijn geweest ok, maar hij was doodserieus. Arme jongen, geen liefje dit jaar. Weet je wat? Volg gewoon les aan een balletschool. Mooie meisjes met hopen, maar die malliot...Tja, wie iets wilt moet zich opofferen.

Labels: